srijeda, 15. ožujka 2017.

Umro je Ed Whitlock

 Već sam pisao o Edu jer je ne tako davno na nevjerojatan način oborio rekorde u polumaratonu i maratonu za kategoriju 85+ trkača.
Ed Whitlock je bio prva osoba starija od 70 godina koja je trčala maraton za manje od 3 sata(2:59:10) na "Toronto Waterfront" maratonu. Kad je imao 72 godine istrčao je maraton za 2:54:48. Njegov zadnji rekord u maratonu(Toronto Marathon) je iznosio 3:56:33. To je bilo ne tako davno, u listopadu 2016.godine. Ed Whitlock je tada imao 85 godina. On je osim toga postavio svjetske rekorde za sve dobne kategorije od 70+, 75+, 80+ i 85+ na distancama od 1500 m do maratona. Zbog svega toga ostao sam pomalo zatečen viješću da je preminuo u ponedjeljak 13.03.2017. Nekoliko dana nakon svog rođendana(rođen 6.03.1931.) u dobi od 86 godina. Umro je u Torontu nedaleko svog doma u Milonu(Ontario), a obitelj je izjavila da je umro od raka prostate.


Meni je on predstavljao snažnu inspiraciju ne samo zbog činjenice da je dokazao da je moguće trčati maraton brže od 3 sata i u poznim godinama. Ali baš zbog toga nada da bi možda mogao i ja doći do te magične brojke nije još potpuno zamrla u mom srcu. Iako se možda neće ostvariti, njegov primjer mi daje dodatni motiv da i dalje pokušavam. Kad sada razmišljam o starosti uvijek se nekako podsjetim na svoje roditelje koji su još hvala bogu živi, a sebe uopće ne sagledavam u tom svijetlu. Možda je tako najbolje. Vjerujem da je tako razmišljao i on jer onaj tko teži nečemu što je naizgled veće od njega samoga ne smije sebi postavljati ograničenja. Ona će se ionako pokazati sama. Ne treba ih još prizivati. U više navrata su mi govorili kako sigurno trčim zbog toga da bi živio dulje ali ja od prvog dana znam da je to daleko od istine. Nema nikakvih dokaza da trkači koji intenzivno treniraju žive dulje od svojih vršnjaka koji nisu toliko aktivni. Dapače istina je potpuno drugačija. Umjerena aktivnost vjerojatno vodi tim putem ali to nije nikad bio moj put. Sto puta sam ponovio sebi nije važno koliko već kako ću provesti ovo vrijeme koje mi je na raspolaganju. Ed je to učinio maestralno, pa iako je bio skroman i nespretan sa riječima ipak je ostavio sjajan trag poput zvijezde repatice. Trag koji će dugo svijetliti kao putokaz onima koji se zapute njegovim stopama.

Nema komentara:

Objavi komentar