petak, 5. lipnja 2015.

Intervali(4 dio)


Malo sam ispreskakao treninge kako bi se bol u preponi smanjila prije odlaska na plitvički polu maraton. To znači da sam ušao drugi tjedan sa drastičnim smanjenjem kilometraže. Tješim se: bar sam trčao utrku na 10 km i nešto kao utrku, a više kao lagani tempo na 5 km. Zato sam ipak jučer odradio "Cruise Intervale" od oko 5 km pa danas provodim dan stavljajući ohlađeni gel na prepone. Malo je nezgodno tako sjediti i raditi ali srećom danas sam sam u firmi pa nikome ne izgledam perverzno. Muda mi doduše emigriraju u unutrašnjost svaki put kad stavim gel ali kažu da je hladno dobro za njih ... baš. Nego da dovršim ovu priču o intervalima jer ću sljedeći tjedan imati druge stvari(nadam se ne i brige) na pameti.
  

Yasso 800
Makar sam se dvoumio oko ovoga treninga jer ga neki smatraju gubitkom vremena i postoji cijeli niz kontroverzi u vezi njegove točnosti u smislu predviđanja maratonskog potencijalnog vremena. Ipak ću ga spomenuti kao neobičan intervalni trening.
Naime Yasso 800 je trenig - test koji je uveo maratonac Bart Yasso kao test spremnosti za maraton. Ukratko ide ovako: Želite(mislite da možete) da trčite maraton za 3:10? Tada napravite seriju 10 x 800m u vremenu 3:10(3 minute i 10 sekundi). Između intervala "jogirajte" isto onoliko vremena koliko trčite 800m. Trening ne može biti jednostavniji i sigurno nitko na planeti nije smislio jednostavniji i efikasniji trening - test za maraton(tako kažu neki).
Broj intervala se povećava postepeno kroz nekoliko tjedana.
Ja sam svoj Yasso počeo sa 5, a završio sa 10 x 800m za prosječno 3:04 sa 3 minute tj. jedan krug(400m) laganog trčanja. Maraton je ipak bio nešto sporiji ali možda postoje i neka druga objašnjenja za to. Zapravo Yasso 800 je bio jedini trening intervala koji sam radio prije prvog maratona.
Problem koji ja vidim je da je tempo od 3:04 za mene tada bio malo prebrz(bio sam rista optimista!!) za intervale ali su pauze bile dvostruko dulje pa to nije bio ni Interval ni brzo ponavljanje sa potpunim oporavkom. Drugo je ukupna duljina brzih intervala od 8 km što premašuje 8% kilometraže većine trkača, osim ako ne trčite oko 100 km na tjedan.
Ja sam doduše bio blizu toga ali tek negdje u vrhuncu treninga kad više nisam trčao intervale. Ipak nije bilo nimalo lagano istrčati taj trening i često su noge poslije toga bile bolne danima.
Ako me pitate hoću li opet koristiti Yasso intervale kao test prije maratona? Odgovor je da ali prije toga moram odraditi puno više drugih intervala.


Nema komentara:

Objavi komentar