srijeda, 10. siječnja 2018.

Dobra mjera

  Ovih par godina sam kao hrčak skupljao sve i svašta u vezi trčanja i došao do one kobne količine kad uglavnom znam da nešto negdje imam ali nemam pojma gdje. Tako sam pretražujući razne kalkulatore koje svaki trkač ima kao što svaka vračara ima kristalnu kuglu naišao na jedan kojeg iz očiglednog razloga nikad nisam ozbiljno shvaćao i koristio. Očiglednog, jer mi je govorio da sam truba, sa čime se ja naravno ne slažem. Kad sam u njega unio svoj rezultat sa prvog polumaratona iz Rovinja još nisam niti znao da ta staza nije punih 21,1 km već oko tristo metara kraća. To sam saznao tek godinu dana kasnije kad sam istu stazu trčao sa Garminom. Nisam znao koliko ću trenirati sljedećih šest mjeseci do Ljubljane pa sam stavio prosjek od 50 milja. 
Koja budalesina, milja, kilometar to ti dođe skoro isto. Što trkač zna koliko je 60%...više. Uspio sam trčati samo jedan tjedan toliko, a prosjek mi je na kraju za tih 6 mjeseci bio 54,2 km tjedno. Što po rečenom kalkulatoru nije niti za k..c, a kamo li neki volumen koji sam priželjkivao. Zato sam potražio neke malo optimistične kalkulatore i dopao mi se Jack Daniels. Jesam ljubitelj dobrih whiskey-a, a moj zet me razmazio i navukao na otočke Single malt, kao Talisker ili Laphroig. No sve jedno, Jack Daniels mi je zvučao simpatično iako nisam imao pojma koji je taj i njegov kalkulator je davao rezultat malo ispod 3:15 sa čime sam se pomirio da će biti moje ciljano vrijeme. I zapravo nije puno fulao pa sam kupio i njegovu knjigu: "Daniels’ Running Formula" i tako započeo svoj obrazovni ciklus koji još traje. No njegov kalkulator ne uzima u obzir koliko treniramo već računa potencijal. Kako je onaj prvi kalkulator fulao za cijelih 10 minuta jer umjesto 3:23:11, a ja sam trčao 3:13:14, nisam ga više koristio. Opet sam ga iskopao iz "prašnjave" memorije prije Ljubljane 2016 godine i nakon X-ice, utrke na 10 km. Ovaj put sam pošteno uračunao da je X-ica imala malo manje od 10 km jer sam usporedbom podataka od više trkača i uračunavanjem duljine tunela došao do toga da rezultat na 10 km nije 39:05 već oko 40:20. Stavio sam i točan prosjek treninga od 54,3 km tjedno(oko 34 milje). Ja sam bio uvjeren da sam u boljoj formi nego prije dvije godine ali kalkulator mi je govorio da ću u Ljubljani trčati samo 3:34:44! 

Kolosalni promašaj predviđanja od skoro pola sata. Objašnjenje za to je da jako malo trčim. Moja žena na to popizdi jer mi govori da samo trčim i ništa drugo ne radim po kući. Doktor viče:"... u Vašim godinama preko 40 km na tjedan nije zdravo". Koga da slušam? Da se ugledam u Veroniku nebi stigao niti zapisivati sve kilometre. Možda u Bepa koji je dvadeset godina stariji ali trči više od mene. Saleta neću niti spominjati jer svaki dan slinim nad njegovim kilometrima. Ja zapravo ne znam više koga da slušam i uostalom možda nije niti važno jer sam zaključio da se nakon perioda od pet šest mjeseci kilometraže iznad 60 do 70 km nešto pokvari pa ionako moram smanjiti ili prisilno odmoriti. Meni ne treba plan periodizacije. Moj sad gotovo omiljeni trener na svom web kalkulatoru mi je za isto vrijeme na 10 km predvidio potencijal za maraton brži od 3:10(3:07) koliko sam išao te godine u Ljubljani. To je u skladu sa mojim mogućnostima u polumaratonu jer sam njega trčao brže od predviđenog za skoro minutu i to u Crikvenici koja nije baš ravna. Eh da je tako, rekord Ljubljane u kategoriji H bi već tada pao. U jednom oboje imaju pravo. Moj maratonski potencijal nije dosegnut, a krivac broj jedan je mala kilometraža. Koliko je to malo i koja je dobra mjera? Greg Maclin moju kilometražu ispod 40 milja(65 km) tjedno naziva "Very conservative". Kaže da mi je aerobna izdržljivost "poor"(slaba) i ne daje mi nikakve šanse za bolji rezultat u maratonu. Čak i ako bi trenirao u prosjeku između 65 i 80 km tjedno ispada da ne bi bio niti blizu svog osobnog iako sam u njegov "Race time estimator" stavio rezultat polumaratona iz Crikvenice(najbolji) i X-ice na 10 km. Tek kad stavim predviđanje "moderate"(umjereno) ili trčanje od 80-100 km dobijem rezultat mrvu slabiji od svog maratona iz 2016 godine. 

Sad sam još dvije godine stariji ali bila bi mi pušiona na kvadrat ako ne budem mogao trčati bar malo više. Zapravo što je to dobra mjera?
To pravi zagriženi trkači nemaju u svom vokabulkaru. Bar sam ja tako zaključio.
Nije to onaj biblijski nedostatak znanja ... "oprosti im ne znaju što čine", ili crna rupa u pismenosti baš na mjestu gdje je sjela riječ, "mjera". To je sastavni dio našeg bića i nema tog doktora ili stručnjaka koji će nas uvjeriti da je nešto previše. Uvijek nađemo ispriku u stilu: "pa vidiš onaj tamo može, zašto ne bi i ja". Ponašamo se kao žabe kad se ugledaju u konja. 

Pitanje za milion nečega ili brdo karamela je: "koja je moja dobra mjera". Meni se sad čini da je više od 80 km tjedno preko svake mjere ali što ja znam, ja sam samo matori dida.  

Nema komentara:

Objavi komentar