srijeda, 20. svibnja 2015.

Ah ta tehnologija


  Kad sam lani onako frustriran od svako-tjednog obijanja tri ista dućana sportske obuće u Puli i nemogućnosti da neko vrijeme nađem dobre tenisice, naletio u jednom izlogu na Garmin Forerunner 110 HR, srce mi je odmah malo poskočilo. Možda čak i preko 60..nisam još mrtav... Ima nešto što muškarci obožavaju kao mala djeca, osim onih muških.. pivo i nogomet. To su razni aparatići("gadget-i") i pizdarije bez kojih kao nema života. Pogotovo elektroničari i informatičari u koje i sam spadam. Već sam ispred izloga zamišljao što ću sve sa njime izvoditi. Razne liste i tabele, a tek dijagrami, ma milina ... ili možda užas! 
Čuka ko čuka, korisna je svakom trkaču samo nemojte uvijek očekivati da radi sasvim pouzdano. Pogotovo u šumici ili blizu velikih zgradurina(za tunele valjda ne treba crtati). Uostalom vidjeli ste i povremene egzibicije koje sam opisao u jednom od prethodnih blogova("Let iznad Fraškerića"), a i srčani monitor je priča za sebe.
Kad sam ga počeo koristiti prvo sam pomislio da je sve što sam do tada trenirao bilo potpuno pogrešno. Poslije toga sam neko vrijeme bio zbunjen i "munjen", a djelomično sam i ostao evo već skoro godinu dana nakon toga. Meni, a znam još nekolicinu trkača koji koriste srčani monitor puno toga ne štima. Napravio sam x testova da ustanovim maksimum i uspio sam pumpicu nagurati na 170. To mi se činilo previsoko, a pogotovo što mi je jutarnji puls vrlo nizak oko 40, a često i ispod! Na trkama ga nisam koristio osim dva puta i to na kraćim i nevažnim trkama. Tada sam ga natjerao na 171 i to jednom čak kroz period duži od tri minute.
Kad sam počeo koristiti Jack Daniels-ove
(nije whiskey) tablice za određivanje tempa treninga intervala, dužine i ostalog nekako mi je izgledalo da moj puls uopće ne odgovara onom iz tablica pri sporijem trčanju. Kako većinu treninga trčim recimo tako sporije izgledalo je da uopće nisam u dobroj formi.
Ali na trkama, pri trčanju intervala ili tempa su rezultati bili sasvim suprotni.
Kad sam e-mailom postavio pitanje o tome treneru Jack Daniels-u, on mi je odgovorio:

Ivan:  I am not a big fan of heart rate working for everyone, especially when it comes to maximum values and how heat, wind, footing all affect the HR when running at a specific pace. Of the 26 elite distance runners I first tested in 1968, at age 24, their average Max HR was 178.  25 years later the same 26 guys had an average maximum HR of 177, and last year at age 70 their average was 167.  A couple 70-yr olds had over 200.  Years ago one 30-year old had a maximum of 148 and 25 years later, that same guy, at age 55, had a max HR of 146, and at age 75 his max was 157. Feel free to ask a specific question about HR, but I may not have the proper answer, but will try.
Jack Daniels


Ukratko nije oduševljen korištenjem srčanog monitora u treningu ili što?
Da ne spominjem kako su jako mušićavi i pre često gube kontakt sa kožom ili im smeta jer nosite majicu od umjetnog materijala(elektrostatski problemi). Uglavnom malo previše problema za možda premalo koristi. No ja ga još po navici nosim(kad ga već imam) ali više ne vodim pretjerano računa o tome što mi govori. Možda ću ga i frknuti kad se potroši baterija.
Ipak ako nekoga zanima nešto o korištenju monitora pri nekim testovima(tad može biti koristan) ili neka moja iskustva sa korištenjem na treningu mogu napisati i nešto recimo "pametno"(pozitivno) o tome.


Nema komentara:

Objavi komentar