srijeda, 30. rujna 2015.

15 Trkačkih zakona(o treningu)

Još mnogo prije nego što sam počeo čitati knjigu Tim Noakes, "Lore of Running" naišao sam na jedan njegov članak u kojem govori o osnovnim principima treninga. Sad kad sa odmakom nakon toliko grešaka koje sam prema sebi i svom trčanju napravio gledam taj tekst mislim da bi ga svaki trener i trkač trebao nekako ispisati i ostaviti na vidljivo mjesto kao svakodnevni podsjetnik. On je u tom članku i u svojoj knjizi zapravo obnovio neke davno(1922-1935) napisane principe čiji je autor uglavnom bio Arthur Newton. Uz neke novo dodane ti principi ili zakoni bi bili sljedeći(podebljani su originalni Newton-ovi zakoni):

 1  Treniraj često, cijele godine
 2  Počni postepeno i treniraj pažljivo(nježno)
 3  Treniraj prvo duljinu, a kasnije brzinu
 4  Planovi ne smiju biti uklesani u kamen
 5  Izmjenjuj teške i lagane treninge
 6  Pokušaj ostvariti što više sa što manje treninga
 7  Ne utrkuj se na treningu
 8  Specijaliziraj se
 9  Ukomponiraj bazni trening i vrhunac
10 Nemoj se pretrenirati
11 Treniraj sa trenerom
12 Treniraj svoj um
13 Odmori prije važne utrke
14 Vodi detaljan dnevnik
15 Shvati osnovne principe treninga

Ja bi dodao ovome: "Nikad ne zaboravi sve gore navedeno"!
Od svih petnaest zakona, devet ih je napisao Newton koji je bio amater, a imajući u vidu način na koji su do tada elitni dugoprugaši i maratonci(Walter George, Alf Shrubb, Hannes Kolehmainen, Paavo Nurmi, Clarence de Mar i drugi) trenirali to su svakako bili revolucionarni zakoni i samo mogu zamisliti koja bi to zbrka bila da ih je tada stavio na Facebook ili neku drugu društvenu mrežu. Ma srušio bi se internet. Ovako, potrajalo je neko vrijeme dok nisu svi koji trebaju saznali. Kako svatko ne bi ove zakone interpretirao kao što je to uobičajena praksa kod nas ja ću pokušati malo pojasniti svaki od njih.

Htjeli ste sada, a ne ... imam posla, malo sam gladan, .... drugi put. 


Nema komentara:

Objavi komentar