petak, 8. lipnja 2018.

Hudson fartlek

 Baš danas u novinama izlazi članak koji sam pisao o fartleku, a ja jučer u nedostatku ideje odlučio da probam jednu varijaciju koju preporučuje maratoncima Brad Hudson. Mogao sam kao i ostatak ekipe koji se malo ispuhao nakon proljetnih utrka trčati lagano i kružiti stazom bez veze ili se pridružiti jurnjavi "Elitnih ... što god" ali mi se čini da mi tamo nije mjesto. Radije im uzimam mjeru na utrci. Kao i uvijek, ja nikako ne mogu natjerati sebe da se držim točnog recepta. Više volim sve malo začiniti, zapravo zapapriti. Još je ovih dana središnja tema među nama jedan prilično matori trkač koji se "pohvalio" kako je radio dan prije maratona brze intervale ili dvjestotke u nekom ludom tempu pa mu je navodno pukao mišić i onda ga je još dokrajčio na maratonu. VTF bi rekli ameri. Čova koji samo što nije pretrčao sto maratona, a trči ih oko 5 sati manje više je trčao brzinom na kojoj i meni počinju otpadati šarafi ... ma moš misliti.
Pa kad može netko tko je je skoro upola sporiji od mene valjda mogu i ja. Na dosta dugom i u početku sporom zagrijavanju sam na koncu dodao četri pet kratkih ubrzanja od samo pedesetak metara ali sam odmah posumljao da to neće na kraju dobro završiti. Ostalo sam trčao opet malo prebrzo. Hudson fartlek se trči 1, 2, 3, 2, 1 minut sa jednakim pauzama nakon svakog trčanja, a tempo je 5 k, 10 k i polumaraton. U pauzi se trči relativno lagano, a ja sam trčao nešto malo ispod 5 minuta(4:58/km). To stvarno nebi trebalo biti teško jer je kratko. Čak i u najsporijem polumaratonskom tempu najduža dionica je kraća od kilometra. 
Zbog toga se sve može ponavljati recimo dva puta ili čak i više. Ipak sam se odlučio za samo jedno ponavljanje sa dugim zagrijavanjem i hlađenjem ali sam dodao ta j..na ubrzanja. Doduše i dionice od minute(5 k) sam fulao "big time" i umjesto 3:50/km išao 3:35/km. Dionice od 10 k su bile ok na 4:00/km, a polumaraton je opet bio malo prebrz 4:07/km. Kad bi bar... Posljedica svega je povratak bola u guzici tako da sad sjedim samo sa desnom plovinom na stolici i čudim se kako to da me više uopće ne drži išijas na toj desnoj strani, a prije manje od godine dana sam umirao od njega. Kao da se preselio na drugu stranu. Kažu da je fartlek igra brzine i naziv potječe od tih riječi na švedskom ali mene asocira na englesku riječ "fart" što znači prdnuti jer po svemu sudeći opet sam prdnuo u fenjer, a još nisam niti počeo pripreme. Ništa zato, izbacujem sve što je brzo pa makar usporio kao onaj što sam ga prije spomenuo. 

Nema komentara:

Objavi komentar