nedjelja, 21. svibnja 2023.

Anemični ironman

 Moja sitna opsesija sa triatlonom ima razne korjenčiće i počela je sa prvom ozbiljnom ozljedom koju sam imao na samom početku mog ponovnog malo zakašnjelog povratka trčanju. Ljeto 2015-te i prvi put baš u Puli održala se utrka half Ironman-a, a ja sam već nekoliko mjeseci bio potpuno van bilo kakvog treninga. Moj buraz je iskoristio dolazak tog cirkusa u naš grad i odradio utrku uglavnom solidno. Bez obzira što se zbog propusta organizatora nije računalo plivanje ipak je izdržao cijelu torturu koja je trajala oko 6 sati.  No srećom uspio sam se vratiti trčanju već na ljeto 2016-te i sve je pomalo palo u drugi plan ali sjeme triatlona je bilo posijano i ponovo bi počinjalo klijati svaki put kad su me mučili razni trkački ili neki drugi bolovi i problemi. Prvi mali korak prema tom cilju je bio nastup na jednoj plivačkoj utrci. Stoja kup 2017. Bio sam relativno loš, potpuno dezorjentiran plivao stalno van segmenta i teško pronalazio ravan put do plutača. No led je bio probijen. Tada nezamislivih 2 km danas plivam više puta tjedno i od tada svake godine plivam na mini maratonu Stoja-Mornar ali uglavnom sa unukom. Međutim nikad nisam bio na biciklističkoj utrci. Iako sam vozio sa nekim prijateljima devedesetak kilometara bez većih problema bicikle se najviše bojim. Možda jer sam kasno naučio voziti biciklu kad sam već išao u osmi razred osnovne. Doduše i plivati sam naučio kasno pa opet u vodi se oduvjek osjećam kao u svom elementu. Pod vodom pogotovo. Uglavnom moj prvi nedavni susret sa svojom trkačicom je završio padom nakon samo nekoliko kilometara. Posljedice još osjećam u koljenu nakon više od godine dana, a imam i suvenir koji svaki dan nosim na ruci kad idem trčati. Moj potpuno razbijeni sat još uvijek radi ali jako pazim da ne dospije blizu vode pa čak i ako samo kiši. Sa tehnologijom nemam baš sreće jer zadnji pokušaj kupovine novog sata je neslavno završio prije par dana. Nakon mjesec dana razmjene desetak e-mail-ova, telefonskih razgovora i odlaska u banku vraćen mi je novac ali sat na ruci je i dalje onaj stari, a ja nemam previše želje da ponovo obavljam takvu kupnju. Još mi je u sjećanju činjenica da sam ovaj zadnji zamjenio 4 puta u garanciji prije no što sam ga napokon ja razbio. Dakle imam ideju da odradim svoj prvi triatlon potpuno bez sata kao što sam istrčao i svoj prvi polumaraton pa i plivao svoj prvi plivački mini maraton. Baš prikladno. Ovih zadnjih mjesec dana sam počeo ponovo vraćati trkačku formu i onda me moja nova doktorica pozvala da dođem da me malo upozna. Ja sam pomalo alergičan na bolnice od kad sam prošle godine proveo dane u čekaonicama zbog oca i majke, a ove godine zbog žene pa nisam baš bio oduševljen. Uđem u ordinaciju i doktorica se čini mi se malo osmjehne mada zbog maske nisam mogao odgonetnuti kakva je to vrsta osmjeha. Mladi stažista se uzvrpoljio i začuđeno izjavio kako nema ništa u mom kartonu već pet šest godina. Doktorica koja jako dobro poznaje moju ženu kao pacijenta je samo odmahnula rukom i rekla: "ma on je zdrav". Onda sam se skinuo i ona je zaključila da trebam hitno kod dermatologa jer imam sumljive madeže po leđima. Naravno poslala me je na detaljnu kontrolu krvi i urina. I pokazalo se da je car gol. Izrezali su mi nešto sa leđa pa sad već desetak dana imam pet šavova na ramenu i ne mogu na plivanje, a taman sam krenuo malo dulje plivati jer more je već iznad 16 C. Došao je i nalaz krvi koji je za trkača katastrofalan. Svi parametri koji su vezani za ono što je važno u snabdijevanju mišića kisikom su mi blago rečeno u k..cu. Bio sam uvjek malo ispod ili na granici ali sad je sve: crvena krvna, hematokrit , hemoglobin i željezo sve debelo u crvenom ...ups nije baš dobar opis ... u minusu, to je bolje. Dakle nebi se baš mogao nazvati "ironman". Nije mi jasno kako to da ne osjećam taj nedostatak kad trčim. Kod mene se to manifestira samo pospanošću ali primjetio sam i jedan simptom koji se manifestira nervozom u nogama kad ležim na kauču i gledam tevu. Stopala mi se stalno nervozno mrdaju što jako nervira moju ženu. Tu je još i lagano zamračenje kad se ustanem za koje sam mislio da je zbog niskog tlaka ali zapravo nije jer on je manje više ok. Malo niži nego što bi to bilo idealno ali ok. Kave ne pomažu i dapače zapravo što više pijem kave to se željezo lošije apsorbira. Sad moram paziti još i na to. Kad me netko pita kako bi ukratko opisao moje trčanje jedino što mi na pamet pada da bi ga uporedio sa navigacijom po jako valovitom moru blizu nepoznate obale prepune opasnih hridi. Jednostavno neznaš kad i što će te satrti. Možda je baš zato tako jebeno privlačno. A triatlon je još valjda tri puta gori od toga. Hura.


  

Nema komentara:

Objavi komentar