četvrtak, 1. ožujka 2018.

Nova igračka

  Kad smo mi muški malo u banani najbolje rješenje je da si kupimo neku novu igračku. Oni malo bogatiji si kupe novu makinu ili jahtu, neki još bogatiji čak i novu "koku" koja troši ko ruska vozila i stvar je riješena. Iako je moj trkački sat već skoro na izdisaju i sve češće me počasti nekom nepodobštinom zapravo mi sada gotovo i ne treba. Na atletskoj stazi je dovoljan i običan sat. Sve putove i puteljke oko Pule znam napamet. Točno znam mjesta na kojima se Garmin javlja sa svojim signalom koji obilježava pređeni kilometar. Dobro puls ... Nekako sam se navikao da ga pratim iako istini za volju znam unaprijed koliki će biti. Ponekad me demantira i ako se ne radi o nekoj njegovoj grešci koje postaju sve češće tada je to jedan od onih dana kad ste ustali na lijevu nogu, žena vas je napilala ili šef svejedno. Bilo bi dovoljno da ga koristim povremeno za potrebe recimo nekog testa, jednom do dva puta mjesečno. Što zbog moje nesigurnosti koju sam razvio u zadnje vrijeme, što zbog te dječje opsjednutosti igračkama ja sam si kupio novu igračku i tako skupa sa odjelom za plivanje, još nekim tricama i kučinama te novim tenisicama potrošio budžet predviđen za biciklu.
Tu sam priznajem malo kalkulirao sa time da će moj sin možda stvarno uspjeti dopedalirati iz Dublina do Pule kako je najavio ovo ljeto. Znači doći će sa biciklom i meni će ostati njegova, tadaaaa... Uostalom nadam se da ću biti sto posto zauzet trčanjem i pripremama za Ljubljanski maraton. Ne bi me smetalo da ne stignem niti plivati. Kad sam već trošio na novi sat htio sam neki sa kojim mogu i plivati u moru. Iako sam malo zazirao od onih modela sa mjerenjem pulsa na zapešću na kraju sam morao da se pomirim sa time da je to nešto što je tu i ne mogu izbjeći napredak tehnologije. Odabrao sam FR735XT zbog njegovih multi sport mogućnosti, a relativno povoljne cijene. To je  zapravo "mid level" triatlon sat možda sa malo preslabim performansama da izdrži cjelodnevni event kakav je Ironman 144 ali još nisam toliko poblesavio da bi tako nešto i pomišljao. Dosta bi bilo mučiti se 6 i više sati na polu Ironman-u. Uostalom jedna od meni važnijih stvari je da nije velik. Zapravo je isti kao moj stari FR110 ali ima veći ekran i napokon brojke koje vidim bez očala za čitanje. Još je i tanji sa svom onom kvrgom gdje mjeri puls, lakši je za skoro 10 grama i baterija traje gotovo dvostruko dulje u GPS modu. Čim mi je prije dva dana stigao odmah sam se sažalio na mog starog drugara i preko "eBay"-a naručio novu bateriju za njega koja će da dođe za par tjedana ili možda mjesec dana ali košta samo 8,4 dolara. Ionako ga planiram dati kćerki kad dođe. Bit će dobar za njeno rekreativno trčkaranje i prvu utrku. Ja nisam uopće imao sat na prvoj utrci(polumaraton), pa sam preživio.
Jučer ujutro sam se naoružao kao šerif sa dvostrukim satom. Stari na desnoj i novi na lijevoj. Žao mi je da nisam stavio i traku sa pulsmetrom za stari sat jer sam mislio da će ovaj novi nešto da se buni. Sad vidim da ne bi bilo ništa jer traku prvo trebam upariti. Hm zvuči kao pariti ... svejedno. Bio sam sam sebi čudan i nespretan. Još sam u ruci imao mobitel i rukavice tako da nisam znao što prije da uradim. Kad sam sve spetljao, odmah sam uočio da je novi uhvatio satelit dok sam rekao "odmah", a stari se malo mučio. No ja to vrijeme uvijek iskoristim za malo dinamičkog istezanja onih oštećenih prepona i ahilove. Jutro je bilo prema mojim kriterijima sibirski hladno. Termometar je pokazivao -6,1 C i još uvijek je puhala bura. Krenuo sam pored stadiona, prema zaobilaznici kad je pored premanturskog igrališta prošao moj frend i trkač u kombiju koji me često tu sreće kad trčim na posao, a on ide na posao. Zatrubio je, a u istom trenutku zatrubili su i moji satovi. Starog Garmina nisam čuo i to mu ponekad zamjeram. Kad imam kapu ili je buka od prometa njegov bip se uopće ne čuje. Novi lijepo i zavibrira, pokaže velikim brojkama prosjek tog kilometra i nakon toga sa malim razmakom još nešto što nisam znao što je pjesnik htio kazati. Uh ima da se zabavljam dok to sve ne prokljuvim. Nakon povratka sa posla usporedio sam oba i naravno prema svemu viđenom točnost pokazivanja pozicije je ipak na strani novog ali u povratku me zeznuo i napravio prvi gaf. Nisam ga dobro pritegnuo i puls je u jednom trenutku počeo pokazivati visoke vrijednosti sve dok nisam trčao zadnji kilometar. Kad kažem visoke to znači više od onih u utorak kad sam trčao 8 km u tempu 4:14/km sa prosjekom pulsa od 154. Jučer sam trčao samo 5 km u tempu oko 5:20/km, a puls je dobrim djelom pokazivao i preko 160!


Saznao sam i ono što već znam, a to je da mi je kadenca kad lagano trčim oko 168-170 i duljina koraka oko 1,1 m. Za brže trčanje ću uskoro saznati. Kadencu znam jer kad sam trčao sa Rudišom koji je imao mjerenje kadence, vertikalne oscilacije i ostalog uvijek smo trčali kao klizački par na ledu, sinkronizirano. Dok sa Draženom koji je uvijek u "overspeed-u" sa kadencom oko 190, uvjek ispadam iz sinkronizma. 
To mi ponekad smeta ali sam već i navikao.
Iako ovaj sat dolazi u četiri varijante sa tri vrste traka za mjerenje pulsa i još masu opcija za biciklu ja sam uzeo onu za trčanje. Traka za triatlon koja mjeri puls i u vodi je najskuplja ali u vodi me puls trenutno uopće ne zanima. Postoji jedna nešto jeftinija samo za vodu i ona najjeftinija je za trčanje. Mogao sam proći još malo jeftinije da sam ga uzeo bez trake ali sa trakom se može dosta uštedjeti na trajanju baterije ako je to uopće potrebno. Svakako je pouzdanije nego mjerenje na zapešću i dodatno omogućava mjerenje vertikalne oscilacije i vrijeme doticaja sa tlom. Mada ne znam kako bi ja ovako mator mogao više išta mijenjati u mojoj trkačkoj formi pa mi to možda i ne treba. Uostalom Vaso znani i kao "samo ljubav" tvrdi da sam ja "maneken" trčanja. Ozi mi to govori stalno kad trčim na stadionu, a valjda čovjek sa 99 maratona zna. Trebao bi biti zadovoljan ali ja bi rado da je moj korak malo više onakav kakav je nekoć bio. Hoće li mi nova igračka u tome pomoći? Čisto sumnjam ali kad ne znaš što drugo učiniti onda si kupiš nešto da te zabavi.

    
  

Nema komentara:

Objavi komentar